nuff nuff

Tuesday 12 April 2011

Cinta Sekolah Rendah

Dalam surat Agatha kepada Aaron:

"kamu suka sama saya tak? kalau tidak saya pindah pergi tempat lain.saya tahu kamu tak suka saya sebab kamu suka perempuan yang cantik saja kan. minggu lepas saya suka kamu tapi sekarang saya tahu kamu tak suka saya dan saya pun tak suka kamu lagi."

... surat dirampas oeh cikgu Olivia (OP)
soal siasat dilakukan terhadap Agatha (Ag):

gambar hiasan

OP: sejak bila kamu tulis surat kepada Aaron?
Ag: ....(diam)
OP: Betul kamu suka sama Aaron?
Ag: tidak cikgu ....... (diam)
OP: tapi dalam surat ni kamu tulis kamu suka dia
Ag: .... (diam)

siasatan disambung di pusat sumber (menjaga maruah murid kerana ramai yang pasang telinga di bilik guru)
saksi yang terlibat dipanggil (Aaron)

selepas 15 minit si Aaron keluar, diikuti Agatha yang tertunduk menahan malu, akhir sekali cikgu Olivia.

OP: kita tidak boleh halang perasaan murid. sama ada dia suka kepada seseorang atau tidak itu hak dia. tapi kita boleh kawal perbuatan dia.

Agatha telah diberikan nasihat selepas sesi soal siasat dan telah dilarang menulis surat lagi. dia diingatkan bahawa tujuan utamanya ke sekolah adalah untuk menuntut ilmu dan bukan melayan perasaan...

6 comments:

  1. yee tanak dah la cinta wktu skolhh..=p

    ReplyDelete
  2. budak sekarang camni la...tp ramai jugak yg baik2 <=

    ReplyDelete
  3. apeka ?? ta akan pena org tulis surat kat budak lelaki , never ! ~heee :)

    ReplyDelete
  4. haha. budak2 skola pn dah pndi brcinta. :)

    ReplyDelete
  5. phee: kalau da suke mcm 2 la dia wat
    ieka: zaman makin maju, budak2 pun advance la
    <=

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...