nuff nuff

Sunday, 24 April 2011

Cita-cita Anak Kembar Tiga

Wanita sedang hamil buat kali pertama. Perasaan gembiranya ditambah lagi dengan mendapat tahu dia mengandungkan anak lelaki kembar tiga. Hati siapa yang tak bahagia setelah tiga tahun menunggu akhirnya dikurniakan dengan kembar tiga.

Setelah lima bulan Wanita mengandung, dia dapat perhatikan perubahan pada perutnya. Semakin besar perutnya semakin bijak anak-anaknya. Itulah hipotesis yang dibuat oleh Wanita. Terdetik di dalam hati Wanita untuk mengetahui sama ada anak-anaknya itu berinteraksi atau tidak antara satu dengan yang lain.

Sebenarnya memang ketiga-tiga kembar itu berinteraksi. Ingin tahu apa yang dibualkan antara mereka?


Along, Abang, dan Abong
Along merupakan anak yang sulung, Abang adalah anak kedua dan Abong (abang + along) anak yang ketiga

 .
Along: Dah lama kita kat dalam ni, tak sabar nak keluar rasanya.
Abang: Apalah kau ni Along, kalau tak sabar pun kita kena fikir dan rancang masa depan kita. 
Abong: Betul tu, barulah kita tahu nanti dah keluar nak buat apa.
Along: Korang jangan risau la. Along dah ada cita-cita dah nak jadi apa dah besar nanti. Korang dah fikir ke?
Abang: Abang dah fikir dah. Nanti abang nak jadi doktor. Kalau mak sakit abang boleh rawat. Senang mak.
Abong: Abong pun dah fikir dah. Abong nak jadi bomba. Kalau rumah kita terbakar abong boleh padamkan. Selamat kita semua. Hah along nak jadi apa pula?
Along: Along nak jadi polis. Along nak tangkap orang jahat yang botak. Dia selalu kacau mak. Tiap-tiap malam dia keluar masuk keluar masuk kat sini. Kesian mak.
Abang: Oh abang pun selalu nampak dia. Bila mak nak tidur je mesti dia masuk.
Abong: Along, abang. Tengok tu dia dah masuk lagi.
Along: Sabarlah. Nanti along jadi polis along tangkap si botak ni.

. .... ...


Adakah Along berjaya tangkap si botak ni?

8 comments:

  1. hahahahahahahahahahahahahahahah!!!!!!!!!!
    Tak senonoh!!!
    nak gelak guling2 boleh x?hahahahahahahahah!!!

    ReplyDelete
  2. cis. haha unsur biru rupanya. haha. LOL

    ReplyDelete
  3. biru sket je bg yg paham... <=

    ReplyDelete
  4. ZACK... NAKAL YEKK SEJAK NAK KAWEN NI... ISH3X... AKU PON TAK ADA KEBERANIAN LAGI NAK POS MCM NI...

    ReplyDelete
  5. oloo..knpa?siapa lelaki botak tu??

    ReplyDelete
  6. WAHH..

    SYGNYA TAK ADA KEMBAR KLAU TAK BLEH DAH SMBANG MASA DEPAN..HAHHAH~~

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...